emmarik

Alla inlägg under november 2010

Av Emma Rikardsson - 30 november 2010 20:11

Nu har man äntligen fixat klart alla julklappar så det är himla skönt:O)

Slippa tänka på det mera för detta år..

Fyy vad kallt vi har fått det och det pratas om att det ska bli en riktig vargavinter :O(

Mer snö ska det komma med och det tackar jag inte nej till för älskar snön men hatar det kalla när det blåser.. :O(

Idag bjöd jag älsklingen på hemmagjord tomtegröt med mjuk varm smörgås:O)

Vi ska även mysa med lite glögg sen framför en tänd brasa<3


 

Nee nu ska jag återgå till tvn ha en bra kväll alla underbara:O)

Av Emma Rikardsson - 29 november 2010 14:45

Åhh vad jag älskar vintern, dock inte när det blåser men annars jätte mysigt..

Har åkt på en himla jobbig förkylning med så blir att dricka varmt och sitta över med ångande vatten med vademecum i skit starkt..

Men som sagt det rensar näsan..

Jag är så himla hängig idag ich fryser fast man sitter med filt på och tjocka kläder...

Ska nu fortsätta se filmen som är på tvn sen ska jag hänga tvätten som är klar..

Ikväll när älsklingen kommer hem från jobb blir det myspys<3

Ha en bra dag alla glada...

Av Emma Rikardsson - 25 november 2010 14:03

Åhh vad härligt det är när man ser snön falla ner:O)

Älskar vintern så hoppas det nu får ligga kvar...

Tycker synd om dom som får åka och köra betor nu i detta väder men tur dom saltar stora vägarna och sandar dom små:O)

Ikväll blir det att sätta upp våran julstjärna då vi bytte lampa i den igår:O)

Ska även hitta en annan lykta vi kan ha på trappen som tål nederbörd så man kan ha ljus tänt på kvällen:O)

Ska även fixa en krans man kan ha på dörren men vill hitta den rätta så ska åka till någon blomsteraffär och kolla sen ikväll eller om man hittar det kanske i ullared i morgon om vi nu åker jag och Sara beror helt på vädret..

Jag funderar på att snart ge mej på baket av lussekatter och pepparkakor även lite julgodis ska bakas framöver men det får vänta ett tag till :O)

Njae nu ska man kolla runt lite mer och sen lyssna på julmusiken<3


     

Så Himla Vackert med Snö:O)


Av Emma Rikardsson - 24 november 2010 11:35

Snön har fallit hela natten och det snöar lite då och då nu med...

Hoppas det får ligga kvar nu då man ska julpynta och julpyssla men man vet ju aldrig..

Idag så åker damsugaren kvar och börjar adventstäda lite smått ska även hänga upp lite adventsaker men blir bara julstjärna nu och en stake i vårat sovrumsfönster samt adventstaken vi har för att tända ett ljus på matsalsbordet då man tänder varje söndag fram tills 4-de advent:O)

På söndag blir första ljuset faasen vad tiden går fort:O)

Längtar nu då snart tomten kommer hihi hihi :O)


Njae nu ska man börja småpyssla lite...


Ha en bra onsdag alla glada..

Av Emma Rikardsson - 23 november 2010 20:31

Idag vakna jag av att klockan ringde vid 7.30, ganska trött var jag men bara ge sig upp och fixa sej i ordning för att åka till jobbet...

Jobba idag mellan 8.30-16.00:O)

Har gått himla bra på jobbet idag men nu ska jag inte vara på partnergruppen förrän nästa vecka på torsdagen har även fler dagar där..

Dom var himla nöjda med mej och det är jag glad för..

Jag fick baka 3 sockerkakor med citronskal och äpple i fick även göra lunchen som bestod av köttgryta med potatis/ris, även efterrätt som var olika, nyponsoppa och mangosoppa och deras kvällsmat bestod på en avdelning kebabrulle och de andra 2 var det omelett med prinskorv:O)

Himla kul trivdes jättebra där:O)

Nu väntas ju ett möte på torsdag på ett annat jobb med och det stället heter skryllegården..

Håller tummarna så jag får jobba lite tills sista januari då vi flyttar för sen blir det jobb där uppe:O)

Kvällens middag här hemma idag fick bli spagetti med köttfärsås, mums filibaba<3

Nu blir att se på tvn och mysa med min älskling resten av kvällen:O)


Ciao:O)

Av Emma Rikardsson - 22 november 2010 20:12

Skänker här en tanke till hennes familj och nära, kan bara veta att detta är hemskt när man förlorar sitt barn och sin vän.


 


ESLÖV: En 17-årig flicka avled på söndagseftermiddagen under ett ridträningspass. Hon var ensam i ridhallen och det finns inga vittnen till vad som skedde. Olyckan inträffade i ett ridstall på Hviderups gods söder om Eslöv, mellan Örtofta och Gårdstånga. 17-åringen beskrivs som en van ryttarinna och hade tagit ut en häst för att träna i stallet.

Ingen annan fanns i stallet men efter en stund kom en annan ryttare dit och såg då att hästen gick omkring utan ryttare och att 17-åringen låg livlös på golvet.
Man gjorde återupplivningsförsök och larmade ambulans. Vid Skånes universitetssjukhus i Lund konstaterade man att 17-åringen var död vid framkomsten.

– Det finns folk som ser henne hämta ut hästen och gå in i stallet, någonting som hon har gjort hundratals gånger. Men det finns ingen som har sett hur olyckan gick till. Kanske ramlade hon av och slog sig i fallet, kanske råkade hästen oavsiktligt trampa på henne, det vet vi inte, säger Karl Strandberg, inre befäl hos polisen i Lund.


Av Emma Rikardsson - 22 november 2010 20:10

Varje år får nästan 6 000 barn och ungdomar akutvård efter skador i samband med ridning. Rätt utrustning, rätt tänkande och att inte sätta oerfarna ryttare på fel hästar är några sätt att minska olyckorna.

Inom drygt en vecka har två flickor omkommit vid olyckor i ridhus, en av dem en 17-årig flicka i Eslöv. Dessutom blev en äldre man ihjälsparkad under travträning i lördags.

Ridsportförbundets säkerhetsutskott ska ha ett möte på lördag för att gå igenom de två ridolyckorna.

- Vi måste ha en nollvision när det gäller dödsfall. Men med levande djur är det alltid risker. Det gäller att förstå hur hästar fungerar. Många av dem är som folk — oförutsägbara, säger Göran Dalin, ordförande i säkerhetsutskottet, till TT.

Varje år sker cirka 13 000 hästolyckor som kräver sjukvård, visar statistik från Myndigheten från samhällsskydd och beredskap (MSB). Enligt Barnolycksfallsfonden är nästan 6 000 av de drabbade under 18 år.

Hästolyckor är ofta allvarliga. MSB beräknar att de totalt orsakar 8 000 vårddygn på sjukhus per år. I den siffran ingår enbart händelser under ritt eller körning, inte förberedelser och liknande. Det kan jämföras med 4 200 vårddygn orsakade av fotboll, men 18 000 av cykling och 48 000 av att gå eller promenera.

I en av de senaste ridolyckorna föll en sjuårig flicka av en ponny under lektion och blev så illa trampad att hon avled.

- Ponnyn hade en ledare, och så vitt man förstår var allt så säkert det kunde vara. Ändå inträffade det, säger Göran Dalin, som betecknar händelsen som extremt ovanlig.

- Den andra ridolyckan vet vi mindre om. Men den hände vid enskild ridning inomhus. Det är också ovanligt, säger Dalin.

Enligt ridsportförbundet är de farligaste aktiviteterna dels tävling och hoppträning, dels ridning i terräng utan ledare.

Utbildning och rätt utrustning är självklara metoder att undvika olyckor. Men det handlar också om att att tänka rätt.

- Viktigast av allt är att matcha ryttare och häst, så att man inte sätter en oerfaren ryttare på en ung, outbildad häst, framhåller Göran Dalin.

Han vill också ha mer fokus på attityder.

- Om någon inte agerar säkerhetsmässigt, ska kompisarna säga till. Det här handlar om amatörer som älskar hästar. Det är mänskligt om de inte ser riskerna, tycker Göran Dalin.

Av Emma Rikardsson - 22 november 2010 15:38

Jag vaknade vid halv tio idag guud så skönt att få sova ut då man knappt sovit något i helgen.

Gick upp och fixade sej för vid 11.00 så åkte jag och Louise Nilsson till Nova Lund och gick och kollade i affärer och även tog en lunch på nya Bistro.

Men jag säger vilka jäkla priser..

En cesarsallad med kyckling kosta 65 kronor ganska rimligt tyckte jag men köpte även en läsk för 28 kronor det var jävligt dyrt och en cheese cake för 34 kronor.

Men salladen var inte så mycket mat att hurra för då det var några ynka salladsblad och lite kyckling med lite brödkrutonger och även en cesardressing även surdegsbröd med oliv.

Dom kunde ju ha delat salladen som vanligt och inte haft hela blad och lite mer kyckling hade inte skadat..

Men nu kände jag att jag klaga mycket men så är det för betalar man så mycket så ska man få mat för pengen med..

Nästa gång ska jag testa pastasalladen med så får man gemföra lite..

Väl efter vi hade ätit så gick vi in i affärerna och kollade guud vad mycket snyggt det fanns..

Men jag kom hem med ett linne från Ginan för 100 kronor då jag tog ett av presentkorten som jag fick.

Men jag 250 kronor kvar på Ginan som jag fick från bror och hans flikkvän så får se vad man hittar nästa gång någon fin klänning eller något kanske:O)

Njae nu ska jag kolla vidare lite på tvn och mysa sen så blir det fixa mat när älsklingen kommit hem och efter det mys i soffan med tända ljus<3


Nu lyser denna fina lykta jag fick av mamma och pappa<3

Ska köpa en till sen för dom passar så bra in till möblerna och lyser kanon bra:O)


Ha det så bra alla som läser.. :O)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30
<<<
November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards