emmarik

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma Rikardsson - 8 februari 2011 14:49

Hej kära blogg..


Idag har jag storstädat hela lägeneheten och tvättat några maskiner tvätt.

Tog mig även en promenad i det blåsiga vädret dock inte så skönt men kände att jag behövde komma ut..

Ska snart iväg in till Höganäs till kakboden för att fika med Ida:O)

Blir även att svänga förbi city gross och handla lite..

Natten som var vill jag inte ens typ prata om fyy vilket blåsväder..

30,3 m/s kom vinden upp i här, lite träd som fallit utmed gården m.m, men tur åt rätt håll så det inte kom ut mot vägen..

Ikväll blir det mys framför tvn ska även göra en matpaj till kvällsmat idag :O)


men ha en fortsatt bra dag ska kila nu..

Av Emma Rikardsson - 5 februari 2011 23:24

Nyligen duschat efter jobb, så nu ska man sätta sig lite vid tvn innan man ska sova..

Blev visst ett kort inlägg men dagen har varit himla lugn annars mycket på jobbet dock och det är ju bra så ganska trött nu..


Hare gött alla glada..

Natti natti

Av Emma Rikardsson - 4 februari 2011 12:31

Idag har jag varit duktig igen som varje dag...

Började morgonen med att ta sej en långpromenad på 1 timme, sen in och tog frukost efter det strök jag nya gardiner som nu är upp hängda i sovrummet:O)

Så nu ska jag ge mig ut i blåsten igen på en springrunda..

Efter det blir det in fixa lite lunch sen läsa lite på menyn igen så man kan den inför ikväll och framöver..

Har en helg med jobb som jag bara längtar till pengar i kassan :O)

Dom har ju bara öppet på helgernas kvällar just nu fram till mars sen öpnnar det på dagtid också ons-sön:O)


Ha en bra helg för det ska jag ha:O)

Av Emma Rikardsson - 3 februari 2011 16:30

Fyy vad man har sovit illa hela natten då det blåst så jävla mycket..

Även hela dagen har det blåst så får hoppas det avtar snart..

Idag har jag varit ute 2 långpromenader då jag trodde jag skulle blåsa bort har även varit och handlat lite så nu klarar vi oss ett tag:O)

Har även varit på Oskarsgården och pratat inför helgens jobb börjar 17.45 i morgon och samma tid på lördag..

I morgon var inte så mycket bokat dock men känns ju bra då jag ska komma in i det hela där...

Så ikväll blir det att plugga lite på menyn samt dricklistan..

Olika nya viner som ska sättas in i huvudet..

Men detta ska gå skit bra dom sa att det är ju bara fråga om det skulle vara något, jobbar även med en som varit där sen det öppna för 2 år sen.. 

Men på lördag ska jag jobba själv med 2 andra men jag kommer få ha hand om kassan då med så det blir kanon bra att jag får lära mig deras kassa med.. :O)

Sen kommer det bli mer jobb men kan även få hoppa in då dom kan ringa samma dag..

Men nu har dom ju bara öppet fre-sön fram till mars sen öppnas även ons och tors med :O)

Men bara man får in foten någonstans så blir det lätt sen...

Ska vara i servisen hela tiden där som det ser ut nu men kan få vara lite i köket med om det behövs hjälp med något:O)


Ska bli kul, trevligt litet ställe på deras gård:O)


Njae nu ska jag börja med maten och idag blir det spagetti med köttfärssås:O)

Sen blir det plugga lite mer på menyn och ladda inför i morgon innan man ska inta dusch och sen tvn då det är svergies värsta bilförare..


Ha en bra kväll alla glada..

Av Emma Rikardsson - 2 februari 2011 16:49

Nyligen åkte underbara vännen Ida hem då hon varit här på fika i eftermiddag:O)

Hon tyckte om min kladdkaka jätte mycket så ni som läser gör den kladdkakan den är uppskattad..

Ska snart börja med lite mat och idag står snitzel med ris och champinjonsås på menyn:O)

Efter det blir det massa mys vid tvn då det visas bra tv program idag som halv åtta hos mig, sveriges mäster kock och även fuskbyggarna.. :O)



HURRA!!!!

Fick ett posetivt svar på ett jobb idag i närheten av oss på Oskarsgården tar typ 10 min dit med cykel så blir att cykla dit så fort jag fixat mig en cykel eller tar ner min från mamma och dom så kan man cykla dit sen när det blir lite varmare och finare väder.....

Ska dit i morgon vid 15.00 och se hur det ser ut och sen prata inför helgens jobb..

Fredag och lördag står jobb på mitt schema öppet från 18-22 så får veta mina tider i morgon  hur jag jobbar:O)

Ska vara i servisen:O)


Njae nu ska jag börja med maten då snart älsklingen är hemma...

Hare gött..

Av Emma Rikardsson - 2 februari 2011 13:17


Kladdkaka!


  Recept:O)

100 g smör

2 st ägg

3 dl strösocker

1.5 dl vetemjöl

1 tsk vaniljsocker

1 krm salt

3 msk kakao eller obo'y


Gör såhär:

1.Sätt ugnen på 175 grader.

2.Smörj en ugnsäker form.

3.Smält smöret i en kastrull, lyft av kastrullen från plattan då det är smält och rör ner socker och ägg och blanda ordentligt.

4.Rör ner övriga ingredienser och blanda väl.

5.Häll smeten i formen och grädda kakan långt ner i ugnen ca 30 minuter.

6.Servera gärna med en klick grädde.


Mums<3


Av Emma Rikardsson - 1 februari 2011 17:58


Recept!

400g fiskfile (Tinad)

stjälkcelleri

paprika

gul lök


Sås!

Grädde

senap

chilisås

Kryddor: salt,vitpeppar,curry,salladskrydda och paprikapulver



Gör såhär:

Börja med att se till så fisken är helt tinad.

Skär grönsakerna i bitar och lägg åvanpå fisken. 

Fixa ihop såsen med kryddorna och lägg över.

Sen in i ugnen typ 20 min så den får lite fin färg..


Serveras med: ris eller potatis och en grönsallad.


Smaklig måltid..



Av Emma Rikardsson - 1 februari 2011 15:52

Då var redan Januari slut skönt att tiden går fort nu så man snart får känna på lite våår:O)

Vill ha sol och värme nu så man snart kan ge sig ut på stranden och bada och sola, men dröjer väl ett tag till.

Idag har jag varit himla hurtig igen...

Började dagen med en knäckebrödsfrukost och lite färskpressad jouise:O)

Sen så var det bara att ta på sig skorna och ge sig ut på en långpromenad..

Idag fick det bli runt Lönhult det tog ungefär 1 timme..

Sen in i duschen när man kom in och sen börja med städning och tvättning..

Har även hunnit med att vara och handla..

För ikväll ska jag laga en fiskrätt i ugnen som jag inte riktigt kommit på recept till än :O)

Tänkte göra något eget som jag alltid gör..

Kommer recept senare ikväll:O)

Nu ska jag ta tag i och stryka och vika lite tvätt tills man ska börja med maten så den är klar tills älsklingen kommer hem..

I morgon ska jag kolla på kissungar, så får man väl se om man blir spekulant på någon ny:O)


Ha en bra kväll..


kram på er

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards